Inom föreningen har vi olika arbetsgrupper som ansvarar för olika områden av verksamheten. Våra medarbetare i de olika grupperna gör en fantastisk insats och lägger många timmar varje vecka på ideellt arbete i Hundar Utan Hem. Tillsammans gör vi det möjligt att rädda fler än 1000 hundar varje år.
Admin- & Webbgruppen
Administrationsgruppen som sköter adoptionsregister, transportavisering, försäkringar och besvarar frågor på info-mailen. Varje månad registreras och försäkras över 100 hundar.
Webbgruppens arbete består främst av att lägga upp nya hundar på hemsidan och att uppdatera annonserna med nya bilder och uppdaterad information. Varje månad publiceras drygt 100 nya hundar.
Eventgruppen
Eventgruppen planerar och genomför våra event. Bland annat Hundpromenaden, Hundens dag och Hundar Utan Hem-dagen. Ibland är vi även inbjudna till temadagar i olika butiker.
Fundraisinggruppen
Fundraisinggruppen ansvarar för våra medlemmar, värvning av nya månadsgivare och företagssamarbeten.
Jourhemsgruppen
Jourhemsgruppen utvärderar och godkänner våra jourhem. Många jourhem väljer att adoptera sin jourhund och många kan bara vara jourhem under en viss period. Därför behöver vi alltid nya jourhem.
Kommunikationsgruppen
Kommunikationsgruppen ansvarar för tryckt material och innehåll som publiceras i sociala medier som Facebook och Instagram.
Transportgruppen
Transportgruppens arbete består av att administrera sysslor relaterade till att transporterna ska köras. Allt från att göra burplanering till att sköta om transporten.