Hundar Utan Hem söker Företagskontakt och eventansvarig.
Sök jobbet senast: 31 mars 2022
Anställningsform: Halvtid / Heltid
Lön: 12 000 kr / 24 000 kr
Om Hundar Utan Hem
Hundar Utan Hem är en ideell förening som arbetar med att omplacera hundar som av olika anledningar söker ett nytt kärleksfullt hem. Vi hjälper både avlivningshotade hundar och kärleksfullt liv och hundar som behöver ett nytt hem då husse eller matte av olika omständigheter inte kan behålla sin vän.
Vi räddar och omplacerar drygt 1 000 hundar varje år och är ett härligt engagerat och hundintresserat gäng på ca. 25 personer. De flesta medarbetare utför uppgifterna helt på ideell basis men för att kunna hjälpa ett så stort antal hundar behöver föreningen även några anställda medarbetare. Här har du stora möjligheter att verkligen hjälpa hundar, jobba med något betydelsefullt och att utvecklas tillsammans med ett väldigt engagerad team av medarbetare.
Arbetsuppgifter
Tjänsten är en kombinerad tjänst där du ansvarar för kontakten med företag som vill samarbeta med oss och projektleder våra olika event, oavsett om de är digitala eller live. Dessa arbetsområden är ofta sammanflätade då våra samarbetspartners ofta är delaktiga i våra event. Du jobbar ofta tätt ihop med vår kommunikatör som ansvarar för det som publiceras i sociala medier.
Företagssamarbeten
Som företagskontakts ansvarar du för kontakten med företag som vill samarbeta med oss. Din uppgift är att utvärdera vilka företagssamarbeten som är attraktiva för föreningen då vi är mycket noga med vilka företag vi samarbetar med.
I uppgifterna ingår främst att informera om föreningen och presentera företagspaket eller ta fram andra former av företagssamarbeten. Det är viktigt för oss att de företag som vi har ett nära samarbete med får ut så mycket som möjligt av samarbetet med Hundar Utan Hem och som företagskontakt ansvarar du för detta i samarbete med kommunikationsansvarig.
Eventansvarig
Som eventansvarig har du helhetsansvaret för våra event och din roll är att projektleda dem. Du tar gärna egna initiativ och jobbar målinriktat. Du kommer att leda ett team med volontärer och ansvarar för initial kontakt, upplärning, planering och ansvarsfördelning samt uppföljning av uppgifter inför event.
Du ser till att våra event och samarbetspartners ses på ett positivt sätt i sociala medier.
I mån av tid kan du även planera hundkurser/föreläsningar eller webbinarier.
Kvalifikationer
- Du är bra på att kommunicera både i tal och skrift och tycker det är kul och givande att knyta nya kontakter.
- Du ska kunna tala och skriva flytande svenska och kunna göra dig förstådd på engelska. Stor del av dina arbetsuppgifter utförs med dator så du behöver ha grundläggande datorvana.
- Du är van vid sociala medier.
- Som person är du positiv och har ett genuint intresse för att hjälpa hundar. Du är engagerad och en problemlösare som har lätt att samarbeta med andra klarar av att hålla fokus i pressade situationer. Du har hög servicegrad och tycker det är viktigt att ge våra kontakter ett professionellt och trevligt bemötande. Stor del av din arbetstid kommer du att arbeta självständigt vilket kräver att du har eget driv och stor ansvarskänsla.
- Inför event krävs också att du är bra på att samarbeta med många olika människor att du är tydlig, organiserad och strukturerad.
- Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper som god samarbetsförmåga, flexibilitet och högt ansvarstagande.
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av projektledning
- Körkort (B)
- Dokumenterad erfarenhet av arbete i sociala medier
- Erfarenhet av Influencer Marketing
- Utbildning i kommunikation, marknadsföring, fundraising, försäljning
- Varit engagerad i ideellt arbete
- De flesta av våra event hålls i och omkring Stockholm. Det är ett plus om du också bor i närheten
- Goda kunskaper inom bildredigering, t.ex. i Photoshop
Vi erbjuder
- Flexibla arbetstider
- Arbete hemifrån
Vi har ej resurser att besvara alla ansökningar som vi får in.
OBS! Glöm ej att bifoga ditt CV och ditt personliga brev genom detta formulär.
Skicka in ansökan senast den sista mars
Intervjuer görs under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan!