Hundar Utan Hem söker Fundraisingansvarig
Sök jobbet senast: 31 maj 2021
Anställningsform: Halvtid / Heltid
Lön: 11 000 kr – 22 000 kr beroende på sysselsättningsgrad
Om Hundar Utan Hem
Hundar Utan Hem är en ideell förening som arbetar med att omplacera hundar som av olika anledningar söker ett nytt kärleksfullt hem. Vi hjälper både avlivningshotade hundar som inte lever ett tryggt och kärleksfullt liv och hundar som behöver ett nytt hem då husse eller matte av olika omständigheter inte kan behålla sin vän.
Vi räddar och omplacerar drygt 1 000 hundar varje år och är ett härligt engagerat och hundintresserat gäng på ca. 25 personer. De flesta medarbetare utför uppgifterna helt på ideell basis men för att kunna hjälpa ett så stort antal hundar behöver föreningen även några anställda medarbetare. Här har du stora möjligheter att verkligen hjälpa hundar, jobba med något betydelsefullt och att utvecklas tillsammans med ett väldigt engagerad team av medarbetare.
Arbetsuppgifter
Som fundraisingansvarig kommer du ansvara för föreningens insamlingsarbete och företagssamarbeten. Du kommer att ha blandade ansvarsområden och arbetsuppgifter. Syftet med tjänsten är aktiviteter som resulterar i fler månadsgivare, gåvor och företagssamarbeten.
Företagssamarbeten
Som fundraisingansvarig ansvarar du för kontakten med företag och samarbetet med dem samt att de får ut så mycket som möjligt av samarbetet med Hundar Utan Hem.
- Informera om föreningen och presentera företagspaket eller ta fram andra former av företagssamarbeten
- Utvärdera vilka företagssamarbeten som är attraktiva för föreningen
Månadsgivare
Föreningen är beroende av våra månadsgivare för att kunna rädda så många hundar som vi gör. De är en trygghet för föreningen och med fler månadsgivare kan vi rädda fler hundar.
- Vårda månadsgivare (ex. medlemskort/nyhetsbrev, erbjudanden för medlemmar.)
- Arbeta med värvning av månadsgivare, främst via sociala medier
- Integrera fundraising i Hundar Utan Hems event och samarbeta med eventgruppen och fungera som en projektledande roll för en del event
- Hålla fundraisingdelarna på hemsidan uppdaterad och se över så det är enkelt att t.ex. donera pengar och bli månadsgivare samt uppföljning och redovisning av de insamlingar som vi har
Arbetet med sociala medier
Facebooksidan Hundar Utan Hem har idag ca. 100 000 följare och antalet följer ökar hela tiden. Din uppgift blir att:
- Variera inlägg med hälsningar, insamlingar och information om Hundar Utan Hems arbete både på Irland och i Sverige och berätta vad vi gör
- Ge ett seriöst och vänligt intryck av organisationen genom att svara på kommentarer, frågor och recensioner i mån av tid
- Samarbeta med vår webbgrupp om vilka hundar som ska publiceras på sociala medier
Webbshoppen, beroende på sysselsättningsgrad
Aktivt se över vårt sortiment och jobba för att öka vår omsättning.
- Ansvara för marknadsföringen av webbshoppen i t.ex. nyhetsbrev och på sociala medier
- Utveckla sortimentet (nya tryck, posters och säsongsvaror som är profilprodukter)
- Kontinuerligt sökmotoroptimera produkter och produktkategorier
- Analysera statistik och utifrån detta anpassa sortiment och aktivitet
- Ansvara för lagerhållningen av varor handskas på ett så smidigt sätt som möjligt och att produkterna inventeras regelbundet så att saldot stämmer
- Ansvara för att det fungerar med packning och utskick av varor till kund
Övrigt, beroende på sysselsättningsgrad
- Skapa grafik till andra delar i organisationer som har behov av det (såsom event)
- Granska och jobba igenom texterna på Hundar Utan Hems hemsida. Se till att allt innehåll hålls uppdaterat tillsammans med vår webbansvarige
- Planera för kurser/föreläsningar/webbinarer
- Ta fram informationsmaterial och korrigera texter
Kvalifikationer
- Bra på att kommunicera både i skrift och tal och tycker det är kul och givande att knyta nya kontakter.
- Du ska kunna tala och skriva flytande svenska och kunna göra dig förstådd på engelska. Stor del av dina arbetsuppgifter utförs med dator så du behöver ha grundläggande datorvana.
- Som person är du positiv och har ett genuint intresse för att hjälpa hundar. Du är engagerad och en problemlösare som har lätt att samarbeta med andra klarar av att hålla fokus i pressade situationer. Du har hög servicegrad och tycker det är viktigt att ge våra kontakter ett professionellt och trevligt bemötande. Stor del av din arbetstid kommer du att arbeta självständigt vilket kräver att du har eget driv och stor ansvarskänsla.
- Inför event krävs också att du är bra på att samarbeta med många olika människor att du är organiserad och strukturerad.
- Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper som god samarbetsförmåga, flexibilitet och högt ansvarstagande.
Det är meriterande om du har
- Kunskap om Photoshop och bildredigering
- Videoredigering
- Projektledning
- Körkort (B)
- Vana av arbete i sociala medier
- Utbildning i kommunikation, marknadsföring, fundraising, försäljning
- Varit engagerad i ideellt arbete
Vi erbjuder
- Flexibla arbetstider
- Arbeta hemifrån
Vi har ej resurser att besvara alla ansökningar som vi får in.
OBS! Glöm ej att bifoga ditt CV och ditt personliga brev genom detta formulär.
Skicka in ansökan senast den 31 maj 2021!